Szemtől szemben a vonatok

2
321

vonat2

Ma délelőtt, ku rohadt nagy baj lett majdnem a Váci vonalon. Történt ugyanis, hogy a Prágából Belgrádba tartó Avala nemzetközi gyorsvonat és a Szob felé haladó zónázó vonat, egymástól 300 méterre állt meg. Mármint egymással szemben, mert ugyanazon a sinpáron voltak. Ez pedig kedves Dunakanyarban lakók, baromi nagy gáz.

Ugye, jó ideje Vác és Verőce állomások között csak az egyik vágány járható – ez már a váci állomás mizéria előtt is így volt – , ezen pedig váltakozó irányban közlekednek a vonatok. (A Vác  és Verőce közötti pályaszakaszon a töltést megerősítő munkák befejezésével két vágányon közlekedhetnek a vonatok, de a váci állomás átépítési munkálatai miatt előfordul, hogy egy pályán halad a forgalom. – Köszönjük a pontosítást Miskolci Péter olvasónknak.)  A pontos műszaki hiba/emberi mulasztás még nem ismert, de a lényeg az, hogy két vonat került egy olyan szakaszra, ahol csak egynek szabadott volna lenni. A Pest felé tartó Avala nemzetközi gyorsvonat egy továbbhaladást tiltó térközjelző előtt megállt (pirosat kapott), majd nem sokkal később felbukkant egy vele szemben, ugyanazon a vágányon közlekedő személyvonat. Istennek hála, hogy legalább ez az automatika működött, mert különben tragédia lett volna, akárki, akárhogyan fékez. A személy mozdonyvezetője gyorsfékezéssel állította meg a vonatot, miután vizuálisan érzékelte, hogy nem szabad a pálya. Neki meg riszpekt, a helytállásáért – izgi lehetett. Szóval 300. Ebben a műfajban ez azt jelenti, hajszál híján.

Eddig csak váratott minket a MÁV, most mi jöhet még?

 

Egy résztvevő így írta le az eseményt (forrás: Index):

“A legnagyobb problémát véleményem szerint az okozta, hogy a vonaton tartózkodó utasokat a nyílt pályán leszállították Illetve pontosabban nem is szállították le, hanem egy óra várakozás után végigment a jegyvizsgáló a kocsikon, és megkért mindenkit, hogy fáradjanak előre az első két kocsiba, és ott várják meg a pótbusz érkezését. Mivel az első két kocsiban az ajtók nyithatóak voltak a vészajtónyitó működtetése nélkül is, így a jónép ezt úgy értette, hogy ha lehet, akkor leszállnak, hogy minél előbb felszálhassanak a pótbuszra. Nyílt pályán a vonatról leszállni nemhogy nem kényelmes, hanem balesetveszélyes is. A kellemes 60-80 cm magasságból történő lelépés és a zúzott kőre történő érkezés egyenes út a bokaficamhoz vagy töréshez.”

“Várakozással teli hosszú-hosszú idő után aztán megérkezett a megmentő pótbusz is. A pótbuszra felszállva a hivatalos kísérőnk tájékoztatot minket, hogy ez a pótbusz nem olyan pótbusz, amire mi gondoltuk, ugyanis ez nem fog Szobig elmenni, és megállni az útbaeső településeken, hanem helyette Kisvácról visszamegy a váci autóbuszpályaudvarra. Ez így is lett, innentől már csak pár száz métert kellett sétálni a váci vasútállomásig. A megállástól számítva eddig 3 óra telt el. Megjegyzem, hogy eddigre a zónázó vonatot is visszahúzták Vácra.”

 

Amúgy szeptemberben Kelenföldnél is volt egy hasonló eset, akkor 100 méter volt a két vonat közötti távolság…

vonat kelenföld

Kelenföld, 2013 szeptember