Hajóval Budapestre?

0
371
katamaran_cikk_torzs_fit_300x300Három-öt percenként érkeznének csúcsidőben a fővárosi kikötőkbe az agglomerációból bő másfél év múlva azok a katamaránok, amelyeket egy magyar cég gyártana és működtetne. A szárazföldi közlekedést tehermentesítő elképzelésekről a Duna-Express Konzorcium vezetője elmondta: az új közlekedési törvénytervezet már “nevesíti” ezt az elképzelést, így 2014 elején elindulhatnának az első katamaránok.- adta hírül, a Híradó.hu.

A tervek szerint eleinte négy-hatezer, 2020 táján húsz-huszonötezer, később mintegy negyvenezer utast szállítanának naponta a “vízibuszok” a két végpont – északon Visegrád, Kisoroszi és Vác, délen Százhalombatta, Érd és Szigetújfalu környéke – között, útba ejtve a fővárosi dunai kikötőket.

 

A konzorcium elképzelései szerint néhány év múlva 28 kikötő állna az utasok rendelkezésére, ebből 11 a fővárosi Duna-szakaszon, ami azt jelenti, hogy a BKV jelenlegi kikötőin kívül legalább négy új vízi állomásra lenne szükség; egyre a Batthyány téren, egyre a 4-es metró Fővám téri csatlakozópontján, és kettőre az M0-s közelében. A hajnaltól késő estig közlekedő katamaránok motorját megújuló energiával hajtanák, a “vízibuszok” körülbelül 34,5 kilométeres óránkénti sebességgel szelnék a vizet.

 

A teljes cikk eredetileg a  Híradó.hu-n jelent meg.

Forrás: Híradó.hu, MTI