A tervek szerint eleinte négy-hatezer, 2020 táján húsz-huszonötezer, később mintegy negyvenezer utast szállítanának naponta a “vízibuszok” a két végpont – északon Visegrád, Kisoroszi és Vác, délen Százhalombatta, Érd és Szigetújfalu környéke – között, útba ejtve a fővárosi dunai kikötőket.
A konzorcium elképzelései szerint néhány év múlva 28 kikötő állna az utasok rendelkezésére, ebből 11 a fővárosi Duna-szakaszon, ami azt jelenti, hogy a BKV jelenlegi kikötőin kívül legalább négy új vízi állomásra lenne szükség; egyre a Batthyány téren, egyre a 4-es metró Fővám téri csatlakozópontján, és kettőre az M0-s közelében. A hajnaltól késő estig közlekedő katamaránok motorját megújuló energiával hajtanák, a “vízibuszok” körülbelül 34,5 kilométeres óránkénti sebességgel szelnék a vizet.
A teljes cikk eredetileg a Híradó.hu-n jelent meg.